Wednesday 24 August 2011

heels ? handbag ? make up ?

                                         Assalamualaikum...


Ok,  entry  kali  ni  bukan  pasal  segmen  lagi  ok..  Heee~~~  :D  Korang  kalau  keluar  rumah  apa  yang  korang  tak  boleh  tinggal ? ( especially  girls ) Handbag  yang  gedabak ? Make up  satu  inci ? Heels  berinci - inci ? Huhuh...  Macam2  kan.. :)  Aku  bukan  nak  kutuk  girls  semua  ( mati  aku  kang )  Aku  just  nak  tanya , perlu  ke  benda2  tu  semua ? Ok , aku  cakap  nih  sebab  aku  pernah  buat  survey  ( siap  survey  segala ) And  mostly  girl  cakap  handbag  gedabak  buat  bahu  diorang  sakit , lenguh...  Make  up  seinci  tu  buat  muka  diorang  macam  fake  giler...  Heels  berinci - inci  tu  buat  kaki  diorang  melecet  sampai  kene  kapan  dengan  plaster...

Kenapa  nak  jadi  fashion  victims girls ?  Ok , aku  mengaku , aku tak  reti  nak  pakai  benda - benda  tu  semua  'cause  aku  rasa  benda  tu  semua  akan  menyusahkan  diri  aku  sendiri..

1. Handbag  aku  adalah  beg  adidas  standard  size
2. Kasut  aku  adalah  kasut  flat  vincci
3. Make  up  aku  adalah  bedak  johnson  baby  tu

Survey  aku  jugak  menunjukkan  ( bajet  giler )  girls  pakai  benda2  tu  semua  untuk
1. Cari  perhatian
2. Untuk  keyakinan  diri
3. Ikut  peredaran  zaman



Actually , aku  just  nak  cakap  kat  girls  especially  nyer  ( boys  korang  bagitau  girls  sekeliling  korang  ok ) :)
1. Handbag  korang  yang  gedabak  tu  meningkatkan  risiko  korang  diragut , disimbah  asid , etc...
2. Heels  korang  yang  sepuluh  inci  tu  meletakkan  beban  badan  korang  kat  kaki  korang  which  is  very  bad  for  your  lovely  legs..
3. Make  up  korang  yang  berkaler - kaler  tu  buatkan  pori - pori dimuka  korang  tersumbat..  So , muka  korang  nanti  tumbuhlah  pimples  segala...  Korang  jugak  yang  sedihkan..  :)

Even , Islam  sendiri  pun  menuntut  kita  untuk  bersederhanakan..  :)

P/S : Less  is  more..  :)  :)  :)

Chow!..




4 comments:

lieynanilaz said...

saya pun seorang yg simpl...
pakai henbeg tapi bukan yg jenis besar gabak..asal leh masuk purse,henfon,kunci..sudah memaai
kasut just pakai yg flat...mmg x pakai heelss..
make up just pakai bedak miyami jerk..

Anonymous said...

i am eyeliner lover
i am heels lover
i am handbags lover :))

zeehan said...

@ lieynanilaz sempoi lah hang.. :)

zeehan said...

@ anonymous its all about girl's things kan.. I love them but not enough to wear them.. :p

you must be pretty awesome kan.. :)